Uczeń w centrum autyzmu

Uczeń w spektrum autyzmu w systemie edukacji – czas na zmiany 8 października 2022 r.

Jeśli nie chcesz się dowiedzieć jak dużo pracy do wykonania jest w nas dorosłych, to zapewne ta konferencja nie jest dla Ciebie, ponieważ podczas konferencji na pewno nie będziemy mówić jak zmieniać dzieci w spektrum autyzmu.
Mamy jednak nadzieję, że jest w nas wszystkich na tyle pokory, by dostrzec, że wiele możemy się jeszcze nauczyć oraz że zawsze jest coś co możemy w sobie zmienić – na lepsze. Nie zamykajmy się na wiedzę i na zmiany.

O kursie

Uczeń w spektrum autyzmu w szkole to, w zależności od nastawienia nauczycieli i dyrekcji, ale co ważne, również i rodziców, błogosławieństwo lub przekleństwo.
Niestety coraz częściej słyszymy o przemocy jakiej doświadczają dzieci w spektrum, o depresji , braku akceptacji i zrozumienia w środowisku szkolnym zarówno ze strony rówieśników, ale zdarza się, że i ze strony nauczycieli.
Rodzice próbując pomóc swoim dzieciom często giną w gąszczu przepisów, rozporządzeń, narasta w nich frustracja, która potem niestety nie pomaga w budowaniu dobrej relacji i komunikacji z nauczycielami.
Podczas tej konferencji chcemy powiedzieć DOŚĆ! CZAS NA ZMIANY!
Pragniemy zwrócić uwagę na fakt konieczności zmian – nie tylko tych systemowych, czy w przepisach, ale przede wszystkim w nas, w dorosłych – po równo w rodzicach, nauczycielach, terapeutach, specjalistach.
Ta zmiana to także ewolucja w postrzeganiu osób w spektrum autyzmu – bez niej nie będziemy w stanie mądrze wspierać uczniów w spektrum autyzmu w systemie edukacji.

Program

(organizator zastrzega prawo do zmiany prelegentów i tematów)

08.10.2022 (sobota)

09:00 – 09:30 Dominika Działek
„Stereotypowe postrzeganie uczniów w spektrum autyzmu w szkole i w systemie edukacji”

09:30 – 10:00 Filip Skura
„Czego nauczyła mnie szkoła? Perspektywa nastolatka w spektrum autyzmu”

10:30 – 11:10 dr Ewa Urbanowicz
„Za dużo!!! O wygórowanych oczekiwaniach wobec dzieci w spektrum autyzmu i ich wpływie na zdrowie psychiczne.”

11:10 – 11:40 – przerwa kawowa (30 minut)

11:40 – 12:20 Krzysztof Tokarski
„Dlaczego to uczeń ma się zmienić i dostosować, a nie Ty nauczycielu?”

12:20 – 13:00 Beata Chrzanowska – Pietraszuk
„Dziecko w kryzysie. Dlaczego czasem psycholog ma związane ręce, a więc o wartości wsparcia rodziny i środowiska”

13:00 – 14:10 – obiad

14:10 – 14:50 dr Joanna Ławicka
„Dlaczego rodzice zabierają dzieci ze szkół do Edukacji Domowej? O przemocy systemowej doświadczanej przez uczniów w spektrum autyzmu”

14:50 – 15:30 Karolina Cieślik
„Szkoła w Chmurze jako alternatywa dla indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych „

15:30 – 15:50 – przerwa kawowa

15:50 -16:30 dr Bożena Chrostowska
„Neuroróżnorodność w szkolnictwie wyższym – dostosowania czy stwarzanie pozorów?”

16:30 – 16:50 Anna Duniewicz
„O inicjatywie Nasz Rzecznik”

16:50 – 17:20 Izabela Hnidziuk-Machnica
„Dużo pieczeni na jednym ogniu. Czyli czemu zmieniając siebie zmieniamy także innych”

09.10.2022 (niedziela)

09:00 – 9:45 Sylwia Kowalska
„W labiryncie przepisów. Komu mają naprawdę służyć i czy zawsze chodzi o dobro dziecka?”

09:45 – 10:15 Maja Wyborska
„Komunikacja empatyczna kluczem do poznania siebie i drugiego człowieka”

10:15 – 11:00 Jacek Kielin
„Dlaczego nam terapeutom, nauczycielom i rodzicom tak trudno się zmienić?”

11:00 – 11:30 – przerwa kawowa

11:30 – 12:10 Katarzyna Rutkowska
„Przedszkole i szkoła przyjazne uczniom w spektrum autyzmu”

12:10 – 12:50 Joanna Latosińska-Kulasek
„Nauczyciel wspomagajacy czy przeszkadzający? Rola nauczyciela współorganizującego kształcenie”

12:50 – 14:00 – obiad

14:00 – 14:30 Janek Gawroński
„Jestem dumny z siebie! Nie ze świadectwa!” – perspektywa nastolatka w spektrum

14:30 – 15:10 Paulina Zawadzka
„Trening Umiejętności Społecznych – ważne wsparcie w rozwoju, czy kolejna próba zmiany w dziecko neurotypowe?”

15:10 – 15:50 Aleksandra Ruducha i Justyna Michałowska
„Poradnie Pedagogiczno-Psychologiczne – o potrzebie zmian – perspektywa pracownika i diagnosty”

15:50 – 16:10 – przerwa

16:10 -16:40 Marek Stankiewicz
„Zachowania agresywne w szkole i w domu – dlaczego się pojawiają i jak im zapobiegać”.

16:40 – 17:10 Weronika Chmielewska
„Uważność na siebie i innych – o sile rozumienia swoich emocji i potrzeb.”

17:10 – zakończenie konferencji

Świadome rodzicielstwo (2)

Europejski Dzień Mózgu - 18.03.2024 r., godz. 18.00-19.00 Bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy rodziców na spotkanie online: Rodzicielski stres a ewolucja. Po co troskliwym rodzicom wiedza o mózgu i czemu ją trudno wprowadzić w życie?
MCP - Mindful Compassionate Parenting

Program dla rodziców - nowość w Polsce! (Mindful Compassionate Parenting).

Jak rozwijać wewnętrzną siłę i spokój w obliczu codziennych wyzwań. 10 tygodniowy program online dla rodziców - zima 24, edycja wieczorna..
Grafiki Miniaturka do artykułu (13)

uWażna Seniorka, uWażny Senior - 14.02.2024 r., godz. 10.00-11.00 Bezpłatny webinar

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie uWażna Seniorka, uWażny Senior w ramach Ogólnopolskich Dni Uważności.