Trening uważności dla nastolatków

Mindfulness dla młodzieży to kursy dedykowane starszym dzieciom z odpowiednią adaptacją praktyk i treści psycho-edukacyjnych. To trening samopoznania więc młody człowiek uczy się w bezpiecznych warunkach dużo o sobie. Trenuje zauważanie emocji i myśli jakie ma oraz to jak ciało reaguje na różne sytuacje. Uczy się akceptacji i życzliwości do siebie bo często to już jest wiek, kiedy krytyczny głos jaki może nam towarzyszyć w otoczeniu staje się krytycznym wewnętrznym głosem. Treningi z elementami samo-współczucia uczą też jak traktować siebie jak traktujemy przyjaciela (tak, tak – inaczej zwracamy się do przyjaciela a inaczej do siebie).

Radzenie sobie z trudnymi emocjami

Jak nastolatkowie mogą poradzić sobie z trudnymi emocjami, lękami i obawami w szkole, w domu i wśród ludzi? Odpowiedzi na to pytanie możemy znaleźć podczas treningu uważności mindfulness dla młodzieży. Uczestnicy uczą się nowego nastawienia do stresu i przeciwdziałania jego niszczącym skutkom. Trening mindfulness nie wyeliminuje trudnych sytuacji, niezdanych egzaminów, zawodów w przyjaźni, ale wyposaży młodego człowieka w wewnętrzne kompetencje, z których sam będzie mógł skorzystać w trudnych chwilach. Nastolatkowie mierzą się z ciągłymi zmianami i nie zawsze wiedzą, jak wyrażać własne potrzeby. Dzięki szkoleniu z uważności można świadomie kierować swoim życiem i wyborami. Pamiętajmy o tym, że nie jest to terapia, lecz program rozwijający kompetencje przydatne w całym dalszym życiu. 

Niezależnie od jakości programu i zaangażowania nauczyciela trening uważności dla młodzieży nie będzie miał takiego wpływu na życie rodziny, jeśli rodzice również nie spróbują treningu uważności. Dla wielu rodziców ten okres w życiu dziecka i dynamicznych zmian w mózgu jest dużym wyzwaniem a trening uważności przychodzi tu z pomocą konkretnych praktyk, które możemy stosować (doświadczenie własne J) podczas każdej różnicy zdań lub słysząc, że jesteśmy „najgorszymi rodzicami świata” i „już odliczane są dni kiedy dziecko się wreszcie wyprowadzi”. Każdy rodzić nastolatka mógłby mnożyć i mnożyć przykłady.

Jakie zalety ma mindfulness dla młodzieży?

Faktem jest, że mindfulness dla młodzieży ma wiele zalet. Regularne ćwiczenia z nauczycielem i samodzielnie, w domu, pozwalają:

  • Lepiej radzić sobie z frustracją, lękiem i innymi emocjami
  • Szybciej regenerować energię psychiczną i fizyczną
  • Łatwiej odnajdywać własne ścieżki, które zaspokoją potrzeby
  • Radzić sobie ze stresem i nerwami
  • Dłużej koncentrować uwagę na danych czynnościach
  • Łatwiej zasypiać i dbać o jakość snu
  • Łatwiej relaksować ciało oraz umysł w każdej sytuacji

Ponadto wiele z powyższych obszarów zostało przebadanych i można znaleźć dużo publikacji odnośnie wyników tych prac.

Badania wykazują różnorodne pozytywne skutki uważności:

  • Neurologiczne – np. mniejsza aktywność ciała migdałowatego
  • Psychologiczne – np. poprawa nastroju i samooceny
  • Fizyczne – np. redukcja stresu mierzona poziomem hormonów
  • Intelektualne – np. lepsza zdolność koncentracji, pamięć,

kreatywność

  • Behawioralne – np. mniejsza skłonność do objadania się,

samookaleczeń

Na podstawie:

„Rosnę z uważnością” Christopher Willard wyd. CoJaNaTo

https://cojanato.pl/produkt/rosne-z-uwaznoscia/

Kiedy postawić na mindfulness?

Kiedy warto wysłać nastolatka na kurs mindfulness? To świetna propozycja dla każdego, kto chce lepiej radzić sobie ze stresem i odzyskać spokój wewnętrzny. To wzmacnianie samoświadomości, która jest elementem inteligencji emocjonalnej, a więc przyda się dziecku niezależnie od wyboryu drogi życiowej i zawodowej.

Mindfulness dla młodzieży to specjalnie opracowane programy, skierowane dla odpowiedniej grupy wiekowej.  Badania przeprowadzone przez holenderską profesor Susan Bögels (możemy dac link do książki gdzie te badania: https://www.amazon.pl/Mindful-Parenting-Mental-Health-Practitioners/dp/1461474051) nie pozostawiają wątpliwości: jeśli rodzic praktykuje uważność to ma szczęśliwszą, zdrowszą rodzinę, w której wszyscy lepiej się komunikują i rzadziej pojawiają się konflikty.

Dr Christopher Willard uważa, że najlepszym sposobem do stworzenia zestresowanych dzieci jest otoczenie ich zestresowanymi dorosłymi.

Wynika z tego, że jeśli chcemy uważnych dzieci, otoczmy ich uważnymi dorosłymi.

Więc jak? Chcesz porozmawiać o uważności?

Zapisz się na rozmowę o kursie dla rodziców a potem zacznijcie wspólną przygodę z dzieckiem:

https://dashboard.mailerlite.com/forms/41423/92208345972213677/share

Oferta

Mindfulness dla młodzieży jest treningiem uważności, z którym warto się zapoznać bliżej. Nie jest tajemnicą, że takie szkolenie daje wiele korzyści nie tylko uczestnikom kursu, lecz także najbliższym członkom rodziny. Już od najmłodszych lat życia warto uczyć dziecko tego, że ma prawo do wyrażania wszystkich emocji. Nie ma podziału na odczucia dobre i złe, gdyż każde z nich są potrzebne w codziennym życiu. Na treningu tego typu młodzież może nauczyć się, jak wyrażać swoje potrzeby i lepiej poznać siebie. Czym cechuje się mindfulness? Co warto wiedzieć w tym temacie?

Jak nastolatkowie mogą poradzić sobie z trudnymi emocjami, lękami i obawami w szkole, w domu i wśród ludzi? Odpowiedź na to pytanie znajdziemy na kursie mindfulness dla młodzieży, który wzbudza wiele pozytywnych skojarzeń. Jest to kompletny program uważności, wspierający młodych ludzi w walce ze stresem i lękiem. Nastolatkowie mierzą się z ciągłymi zmianami i nie zawsze wiedzą, jak wyrażać własne potrzeby. Dzięki szkoleniu z uważności można świadomie kierować swoim życiem i wyborami. Pamiętajmy o tym, że nie jest to terapia, lecz program rozwijający kompetencje przydatne w całym dalszym życiu. 

Faktem jest, że mindfulness dla młodzieży ma wiele zalet. Regularne ćwiczenia z nauczycielem i samodzielnie, w domu, pozwalają:

  • Lepiej radzić sobie z frustracją, lękiem i innymi emocjami
  • Szybciej regenerować energię psychiczną i fizyczną
  • Łatwiej odnajdywać własne ścieżki, które zaspokoją potrzeby
  • Radzić sobie ze stresem i nerwami
  • Dłużej koncentrować uwagę na danych czynnościach
  • Wpływać na własne emocje i nastrój
  • Łatwiej zasypiać i dbać o jakość snu
  • Łatwiej relaksować ciało oraz umysł w każdej sytuacji

Mindfulness to gwarancja lepszego dogadywania się z rodziną i znajomymi. W ciągi dnia wystarczy poświęcić kilkanaście minut na to, aby poćwiczyć uważność. 

lepiej radzić sobie ze stresem i odzyskać spokój wewnętrzny. Nie trzeba mieć żadnych zaburzeń i problemów, aby skorzystać z takiego szkolenia. Nie jest to terapia, która kojarzy nam się zazwyczaj z zaburzeniami psychicznymi. Możemy odkrywać mądrość, która jest ukryta w każdym człowieku. Nie bez znaczenia jest fakt, że uważność jest umiejętnością uniwersalną, wykorzystywaną w każdym momencie życia. Mindfulness dla młodzieży to specjalnie opracowany program, skierowany dla odpowiedniej grupy wiekowej. 

Wyrażanie własnych emocji w sposób otwarty przekłada się na lepszą jakość życia. Niestety często słyszymy o tym, aby nie okazywać złości i nie płakać, przez co te emocje gromadzą się w ciele. Dochodzi do napięć i dolegliwości bólowych, gdyż takie odczucia nie znalazły ujścia. Aby nauczyć się zwracania uwagi na własne potrzeby i zawalczyć o lepsze ja, skorzystajmy z treningu uważności. Program dla młodzieży został opracowany przez doświadczonych specjalistów.